Zakelijke mail online tools

Het lezen en versturen van e-mails kan veel tijd in beslag nemen. Zeker wanneer e-mail uw voornaamste vorm van communicatie is, bent u meerdere keren per dag bezig met het opvolgen van e-mails. Een goede organisatie is belangrijk, zodat u geen bericht vergeet terug te sturen, maar de e-mail moet ook snel kunnen worden getypt. Handige tools kunnen ervoor zorgen dat u tijd bespaart voor belangrijker dingen: uw werk. Onze selectie bestaat uit een aantal handige tools voor uw zakelijke mail. Elke tool beschikt over een gratis en een premium versie.

Het juiste e-mail programma

Met welke e-mail software verstuurt u uw zakelijke mail? Er zijn meerdere opties, maar voor finalwebsites bestaat er eigenlijk maar één optie: Google Apps e-mail. Bij deze online applicatie is het niet nodig om een heel software pakket de downloaden, uw berichten zijn overal beschikbaar en backups zijn in principe niet nodig (maar wel mogelijk). Daarnaast is het met e-mail client (Gmail) mogelijk om de onderstaande tools te koppelen, waardoor u nog beter uw zakelijke mail kan beheren.

Start nog vandaag met Google Apps en bespaar 20% gedurende het 1ste jaar!

Meld u hier aan en gebruik één van deze promotiecodes tijdens de aanmelding:
D64AUQKCCQTA4LG of E4E7GC694JUQ7FG
Werken de codes niet? Stuur ons dan een bericht en wij sturen u snel een nieuwe.

Sidekick – Integreerde e-mail tools

SidekickWilt u graag weten wanneer uw mails worden geopend? Dan is Sidekick een handige tool die u kan gebruiken. Zeker wanneer u snel een antwoord nodig heeft, is het fijn om te weten, dat de e-mail snel wordt gelezen (of niet). Per e-mail kunt u ervoor kiezen om deze te volgen en met de gratis versie is het mogelijk om elke maand 200 e-mails te volgen. Voor veel gebruikers is dit genoeg, als zij er bewust voor kiezen om alleen de belangrijke e-mails te volgen.

De premium versie kost 10 Amerikaanse dollar per gebruiker per maand en hiervoor kunt u een onbeperkt aantal e-mails volgen. Sidekick is op dit moment nog bezig met een nieuwe functie. Namelijk de mogelijkheid om e-mails later te versturen. Op dit moment lijkt het alsof deze functie bij zowel de gratis als premium gaat worden toegevoegd.

Streak –  CRM voor uw Gmail inbox

Net als met Sidekick, kunt u met Streak uw verzonden e-mails volgen, zodat u precies ziet wanneer deze worden geopend. Toch kunnen Streak en Sidekick nauwelijks met elkaar worden vergeleken. Streak is een volledig CRM (Customer Relationship Management) pakket, dat beschikt over nog meer e-mail functies. In dit overzicht gaan wij alleen in op de Email Power Tools:

  • Send Later: schrijf een mail, maar verstuur deze later. Met de “Send Later” functie is het mogelijk om in te plannen wanneer de e-mails moeten worden verstuurd.
  • Snooze: heeft u een belangrijke e-mail ontvangen, maar wilt u deze niet meteen afhandelen? De Snooze functie zorgt ervoor dat u een reminder krijgt en deze e-mail dus niet kan vergeten.
  • Snippets: schrijft u vaak e-mails, die erg op elkaar lijken? Gebruik dan een Snippet! Hierdoor hoeft u niet elke keer de e-mail opnieuw te typen, waardoor u tijd bespaard.
  • Mail Merge: met deze functie is het mogelijk om veel mensen hetzelfde bericht te sturen, maar deze toch te personaliseren.
  • Thread Splitter: Gmail werkt met conversaties, dit houdt in dat beantwoorde e-mails onder elkaar komen te staan. Met de Thread Splitter kunt u deze makkelijk van elkaar scheiden, waardoor u meer overzicht krijgt.

Ook Streak beschikt over een premium versie. Er zijn verschillende pakketten verkrijgbaar van 19, 39 en 119 Amerikaanse dollar per maand. De gratis versie is maar met 5 mensen te gebruiken en daarnaast beschikt u niet over reports, linked boxes, filters en meer.

Toggl – Time tracking software

Vraagt u zich ook wel eens af wat u de hele week doet of hoeveel tijd een bepaalde werkzaamheid kost? Met Toggl komt u dit te weten. Een freemium time tracking tool met een duidelijk design en veel handige functies. Hoe deze tool geschikt kan zijn voor uw zakelijke mail? Toggl en de Google apps kunnen aan elkaar worden gekoppeld. Schrijft u een e-mail dan kunt u gemakkelijk vanuit Gmail de timer aan en uit zetten. Zo komt u er ook achter hoeveel tijd u nu eigenlijk aan al die mailtjes besteed.

Toggl

Het voordeel van de Toggl time tracker is, dat u eenvoudig uw activiteiten kan analyseren. De reports kunnen op verschillende manieren worden weergegeven, zodat u bijvoorbeeld kan zien hoelang of op welke dagen u aan één project heeft gewerkt. Daarnaast zorgt Toggl er ook voor dat u zich beter op één taak concentreert (bijvoorbeeld één belangrijke e-mail), omdat de timer vanzelfsprekend gewoon doorloopt. De premium versie van Toggl kost 5 Amerikaanse dollar per maand per gebruiker. Deze versie is dus geschikt voor grote teams (meer dan 5 gebruikers) of als u een prijs aan de gespendeerde tijd willen koppelen. Hierdoor krijgt u niet alleen een overzicht van de tijd die het gekost heeft, maar ook wat de taak heeft opgeleverd.

Todoist –  Taak management

Net als Toggl kan Todoist met Gmail worden geïntegreerd en verbetert het uw productiviteit. Todoist is echter geen timetracking software, maar een to-do list tool die u binnen Gmail kan gebruiken. Taken kunnen eenvoudig worden ingevoerd en met één klik kunt u uw hele to-do list bekijken. Daarnaast is het ook mogelijk om iedere dag een mail te ontvangen en taken te organiseren op prioriteit (3 levels).

Naast de gratis versie is er ook een premium versie van Todoist beschikbaar. Deze premium versie kost 23 euro per jaar en hiervoor krijgt u onder andere de volgende extra opties:

  • E-mails als taak toevoegen, zodat u deze niet vergeet
  • Taakherinnering via e-mail of mobiel tekstbericht
  • Kalendersynchronisatie
  • Productiviteit bijhouden
  • Projectsjablonen
  • Mogelijkheid om een taak te zoeken

Zowel de gratis als de premium versie is geschikt voor 15 platformen, waaronder: Iphone, Android tablet, Gmail, Mac en Chrome.

WiseStamp – Professionele e-mail handtekeningen

WiseStampEen professionele handtekening aan uw e-mail toevoegen, was nog nooit zo makkelijk. WiseStamp is een eenvoudige tool met een gratis versie en de mogelijkheid om te upgraden naar een pro-account. De gratis versie is al erg uitgebreid. Er kan worden gekozen uit 4 templates, verschillende kleuren en ook kunnen er verschillende social media accounts worden toegevoegd. Helaas is er wel één groot nadeel aan de gratis versie. Onder de handtekening wordt een reclame advertentie van WiseStamp weergeven. Om deze te verwijderen moet er naar een pro-account worden geüpgraded.

Een Pro-account kost 48 Amerikaanse dollar per jaar en bestaat onder andere uit een onbeperkt aantal handtekeningen, custom iconen en premium templates. Voor bedrijven is er een speciaal business plan. Dit plan kunt u 14 dagen lang gratis uitproberen en daarna betaalt u 2 Amerikaanse dollar per gebruiker per maand.

Deel deze blogpost met een vriend of collega » Blogpost doorsturen