Meer Call To Actions

Wél bezoekers, geen acties? In 5 stappen je conversies verhogen

Website bezoekers, je hoeft maar te knipperen en ze zijn alweer weg. Uiteraard zonder een aankoop te plaatsen, contact op te nemen of een inschrijving voor de nieuwsbrief te voltooien. Inmiddels heb je al van alles geprobeerd om het aantal conversies verhogen, maar zonder resultaat. Wat nu?

Wij helpen je graag aan meer conversies!

Jouw vraag
Jouw vraag

Hoe zet ik website bezoeken om in conversies?

Een bezoeker komt op je website, kijkt even rond en gaat vervolgens weer weg. Gebeurt dit erg vaak? Dan is het tijd voor actie! Geen snelle tricks, maar goede tips die ook op de lange termijn nog helpen, is wat je nodig hebt.

De uitdaging

Waarom bezoekers je website verlaten

De bezoeker kan op verschillende momenten tijdens het bezoek het besluit nemen om de website te verlaten. De volgende redenen kunnen van invloed zijn:

  1. Het is niet duidelijk waar de website over gaat. Voor bezoekers die voor de eerste keer op je website komen, moet het direct duidelijk zijn wat het bedrijf doet en welke voordelen dit oplevert. Vaak genoeg komen wij websites tegen, waarvan wij niet zeker zijn wat voor een product of dienst zij leveren.
  2. Ze kunnen niet snel genoeg vinden wat zij zoeken. Bezoekers komen op je website met een behoefte. Dit kan een product of dienst zijn, maar ook een informatiebehoefte. Kan de bezoeker niet snel genoeg vinden wat hij zoekt, dan zal hij de website snel weer verlaten. Een goede website structuur is heel belangrijk.
  3. Je vertelt niet duidelijk wat de volgende stap is. Websitebezoekers kan je eigenlijk heel makkelijk sturen. Doe je dit niet, dan ben je eigenlijk zelf verantwoordelijk voor de gemiste conversie.
  4. Je website is niet gebruiksvriendelijk. Frustraties kunnen er ook voor zorgen dat de bezoeker de website verlaat zonder een actie uit te voeren. Is de gebruikservaring op je website niet optimaal, dan kan je verwachten dat bezoekers vroegtijdig afhaken.
  5. Je website lijkt niet betrouwbaar genoeg. Wanneer de website niet gebruiksvriendelijk is en de gewenste informatie niet snel vindbaar, dan maak je al snel een slechte indruk. Daar kan nog bijkomen dat de bezoeker je website niet betrouwbaar genoeg vindt en dus liever het product of dienst ergens koopt waar hij meer zekerheid heeft.

Wil je niet dat bezoekers vroegtijdig je website verlaten? Volg ons stappenplan om het aantal conversies te verhogen!

De aanpak

In 5 stappen het aantal conversies verhogen

Stap 1

Website kritisch analyseren

Het aantal conversies verhoog je niet alleen door conversie elementen toe te voegen. Hierboven beschrijven wij al waar de uitdagingen liggen. Dit kan je gebruiken om je website eens goed te analyseren.

Stap 2

Grootste knelpunten oplossen

Aan de hand van stap 1 ga je de belangrijkste problemen oplossen. Wat is er nodig om de gebruikerservaring op de website te verbeteren? Doe dit voordat je nieuwe conversie elementen gaat bedenken.

Stap 3

Meerwaarde creëren voor de bezoeker

Een bezoek aan een website zal niet altijd leiden tot een harde conversie, daarom is het belangrijk om genoeg zachte conversies toe te voegen. Denk aan: een nieuwsbrief inschrijving, gratis sample of e-book.

Stap 4

Conversie elementen wijzigen of toevoegen

Vervolgens wil je jouw bestaande conversie elementen onder de loep nemen. Niet alleen de plek van de conversie is belangrijk, maar ook de boodschap. Wordt het tijd voor een nieuw element of is een kleine wijziging voldoende?

Stap 5

Resultaat meten

Je weet pas of je inspanningen hebben gewerkt als je het resultaat ervan meet. Voeg doelen toe aan je analytics programma om te meten of je call to actions tot conversies leiden.

Download ons e-book met voorbeelden

Weet je niet wat voor een conversie elementen je kan toevoegen aan je website? In onze download vind je meer dan 20 voorbeelden van verschillende call to actions.

Wij verwerken je gegevens zoals omschreven in onze privacyverklaring.

De resultaten

Wat levert deze aanpak op?

Bezoekers in de funnel

Is de beleving op je website slecht en vertel je bezoekers niet wat ze moeten doen? Grote kans dat je website niet tot resultaat leidt. finalwebsites kan je helpen om bezoeken om te zetten tot acties. Dit zijn de voordelen van onze aanpak:

  • Meer conversies. Het doel is natuurlijk om het aantal conversies te verhogen. Stap voor stap helpen wij je hierbij.
  • Trouwe klanten in plaats van eenmalige bezoekers. Een belangrijk onderdeel van onze aanpak is het creëren van waarde. Dé manier om bezoekers aan je bedrijf te vinden.
  • Extra mogelijkheden om potentiële klanten binnen te halen. Dankzij de zachte conversies kom je sneller in contact met (potentiële) klanten.
Waarom deze oplossing

De voordelen van waardevolle content

pull-strategie-img

Juist door de meerwaarde voor de bezoeker op de website te vergroten en bezoekers nog beter te begeleiden tijdens de customer journey, kan je succesvol het aantal conversies verhogen.

Deze strategie is erg voordelig, omdat je de bezoeker zelf keuzes laat maken. In een tijd waar klanten genoeg hebben van reclame en de grote hoeveelheid advertenties, wil je de kans op een conversie niet te veel pushen. Door de behoeftes van de klanten op één te zetten, bereik je niet alleen meer resultaat, maar zorg je ook dat de klant met meer zekerheid achter de aankoop staat!

Meer weten hoe wij je kunnen helpen? Neem dan contact op!

Wat nu?

Verrijk je kennis over dit onderwerp

Wil je weten hoe je meer bezoekers op je website krijgt? Deze blogs schreven wij eerder al over dit onderwerp:

Bounce rate verlagen? Dit kan je doen!

Heeft je website een hoge bounce rate, maar heb je geen idee hoe je ervoor kan zorgen dat bezoekers langer op je website blijven? In deze blogpost bespreken wij 10 manieren om de bounce rate te verlagen.

Lees meer >

CTA’s die converteren: 7 strategieën én voorbeelden

Vullen bezoekers maar zelden je formulieren in? In deze blog leren wij je hoe je bezoekers in actie modus brengt.

Lees meer >