WordPress support

Naast het bouwen en hosten van WordPress websites, kan je bij finalwebsites ook terecht voor WordPress support. Onze ervaring met WordPress gaat terug naar WordPress versie 1.5 (release in 2005) en inmiddels bouwen wij bijna alle websites of webshops voor onze klanten met WordPress. Raadpleeg onze WordPress support afdeling en bereik zo sneller je doel(en).

WordPress support

Vraag het de WordPress expert…

Misschien werkt je al een geruime tijd met WordPress en heb je de meeste functies intussen ontdekt. Maar dat betekent niet dat het nooit tegen kan zitten. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat een bepaalde functie niet werkt, zoals je verwacht. In dit geval kan je uren besteden aan het oplossen van het probleem of je kan een WordPress expert inschakelen. Is een WordPress expert dan op de hoogte van alle functies, thema’s en plugins? Nee, zeker niet! Maar een WordPress expert kan een probleem veel sneller onderzoeken en zo alsnog met de juiste oplossing komen.

Wat is WordPress support?

In het kort is WordPress support elke soort van ondersteuning bij het gebruik van WordPress. Bijvoorbeeld: het selecteren van WordPress plugins voor een bepaalde functie, advies bij de keuze van een nieuw WordPress thema of het vinden van betere oplossingen voor (technische) functies in WordPress

Voor wie is ons WordPress helpdesk bedoeld?

Onze WordPress helpdesk bestaat uit ervaren WordPress experts die alle vragen over WordPress kunnen beantwoorden. De meeste gebruikers van onze helpdesk zijn al klant bij finalwebsites, maar je  bent ook welkom wanneer je WordPress website elders is gehost.

Onze WordPress helpdesk is geschikt voor:

  • Freelancers en bloggers die de self hosted versie van WordPress gebruiken
  • Bedrijven die zelf hun website met WordPress beheren
  • Online bureaus die niet zelf over een WordPress expert beschikken

WordPress support pakketten

Maak een keuze uit een van onze pakketten:

Standaard

€250,00

  • 5 support credits
  • 3 maanden geldig

Extra lang

€500,00

  • 12 support credits
  • 1 jaar geldig

Extra veel

€960,00

  • 25 support credits
  • 1 jaar geldig

Wordt dit de eerste keer dat je bij ons WordPress support aanvraagt? Neem dan eerst contact met ons op zodat wij eerst het vooronderzoek kunnen uitvoeren.

Hoe werkt het?

Voordat wij een WordPress support ticket kunnen openen, is het belangrijk dat wij op de hoogte zijn van je WordPress configuratie. Hiervoor zal één van onze WordPress support specialisten het dashboard van je website raadplegen en het geïnstalleerde WordPress thema, de plugins en eventueel het maatwerk inventariseren. Voor dit vooronderzoek rekenen wij eenmalige kosten t.h.v. €99,00. Klanten waarvoor wij een website hebben gebouwd, hoven deze kosten niet te betalen.

Binnen je WordPress support pakket beschik je over een aantal credits. Deze kan je inwisselen voor support vragen. Elke nieuwe vraag stuur je via e-mail naar ons WordPress support team. Wij zullen je vraag dan beoordelen en indien nodig extra vragen stellen, zodat je vraag voor ons helemaal duidelijk is.

Een bevestiging voor de support vraag ontvang je meestal op dezelfde werkdag. Je WordPress support vraag wordt dan meestal binnen 24 uur beantwoord. Weekenden en feestdagen uitgesloten.

Vereist je supportaanvraag meer inspanning dan gebruikelijk? Dan zullen wij het aantal extra credits dat je vraag kost, eerst met je overleggen.

Ook is het mogelijk dat wij je vraag niet kunnen beantwoorden. Bijvoorbeeld omdat er geen antwoord mogelijk is of omdat de vraag niet onder WordPress support valt. In dit geval ontvang je van ons een bericht en wordt er geen credit in mindering gebracht.

Wat valt niet onder WordPress ondersteuning (support)?

Alle werkzaamheden waarbij wij de code van je WordPress website moeten aanpassen, vallen niet onder WordPress support. Wanneer tijdens een support onderzoek blijkt dat er een aanpassing aan je website nodig is, dan zullen wij de prijs voor deze aanpassing met je overleggen. WordPress onderhoud wordt altijd apart aangeboden en uitgevoerd.

Waar kan ik anders nog WordPress hulp krijgen?

Voordat je een WordPress support credit gebruikt, is het altijd voordelig om hulp via Google en/of het officiële WordPress forum te verkrijgen. Veel vragen zijn door andere WordPress gebruikers al eerder gesteld.

WordPress hulp bij plugins en thema’s

Heb WordPress hulp nodig voor een specifieke plugin of thema? Raadpleeg dan eerst de documentatie of het support forum van de desbetreffende plugin of thema. Vooral de premium plugins en thema’s bieden vaak uitgebreide handleidingen en ook gratis support.

Heb je recht op support bij de verkoper van de plugin of thema? Maak hier dan vooral gebruik van! Zij kennen de plugin of thema vaak veel beter dan wij. Vind je het lastig om je vraag in het Engels te formuleren? In dar geval kunnen wij ook hulp bieden als tussenpersoon voor je support vragen.

Kunnen jullie mijn website ook aanpassen?

Als website bouwer kunnen wij natuurlijk ook bestaande WordPress websites aanpassen. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van je wensen, de geïnstalleerde plugins en natuurlijk het gekozen WordPress thema. Heb je specifieke aanpassingen aan je WordPress website? Neem dan gelijk contact met ons op.

Helpen jullie ook bij de beveiliging van een WordPress website?

Wij vinden het uitermate belangrijk dat elke website die wij hosten ook veilig is. Naast de installatie van de nodige tools en patches, monitoren wij de website (en servers) proactief op ongebruikelijke activiteiten. Daarnaast monitoren wij voor alle websites of er veiligheidsupdates beschikbaar zijn.

De basis van een veilige WordPress website is veilige webhosting. Wij beheren onze servers zelf en zijn daardoor in staat veilig én snel WordPress hosting te leveren. Wordt een website bij een ander bedrijf gehost, dan kunnen wij niet voor de veiligheid instaan. Wil je meer weten overt het beveiligen van je WordPress website? Lees dan onze blogpost over WordPress security.

Verrichten jullie ook WordPress onderhoud?

Ja, wij verzorgen voor de WordPress websites die wij hosten ook het onderhoud (plugin en thema updates). Op het moment dat er onderhoud nodig is, overleggen wij met de klant welke updates nodig zijn en ook de (verwachte) kosten. Met name thema-updates en updates voor webshops kunnen ongewenste aanpassingen aan de website tot gevolg hebben.

Lopen wij tijdens de update tegen probleem aan, dan kunnen wij met behulp van de restore functie, een eerdere versie van je website snel terugzetten. Voor grotere websites of websites met veel traffic verrichten wij het onderhoud altijd eerst op een testlocatie.

Voor WordPress websites die elders zijn gehost kunnen wij door de voor ons onbekende technische situatie (serverconfiguratie, backup mogelijkheden, etc.) helaas geen onderhoud uitvoeren.