Enkele jaren geleden bestond zoekmachine optimalisatie uit het verbergen van zoekwoorden binnen een webpagina. Deze en andere trucjes werden gebruikt om een hogere plek in Google of andere zoekmachines te bereiken. Gelukkig is deze tijd voorbij omdat Google de meeste manipulaties herkent en negeert of zelfs bestraft.

Zoekmachine optimalisatieHoe is het in deze dagen dan nog mogelijk om een website in Google hoog te laten ranken? Het antwoord is eigenlijk vrij eenvoudig.

  • Door het plaatsen van relevante en unieke content
  • een aantal (technische) optimalisaties binnen de website
  • en een aantal inkomende links (linkbuilding).

Trucs zijn verleden tijd. Nu worden webmasters die hard werken en kwaliteit leveren beloond met hoge rankings.

Linkbuilding

Links naar uw website zijn een belangrijk onderdeel voor de zoekmachine optimalisatie. Hoe meer relevante links, hoe groter de kans om bovenaan in de zoekresultaten van Google te staan. Het verkrijgen van links is niet zo eenvoudig, omdat het 1 op 1 linkruilen niet helpt. Het meest gewenst is een link krijgen zonder er één terug te hoeven geven.

Content marketing is een van de strategieën die wij voor onze klanten gebruiken. Wilt u meer weten, neem dan contact met ons op.

Web Analytics

Elke optimalisatie binnen uw webapplicatie moet gemeten worden omdat u zonder deze informatie niet weet of en hoeveel de optimalisatie heeft geholpen. Gelukkig zijn er systemen die bij het meten hulp bieden zijn, namelijk web analytics software. Het meest bekende pakket is Google Analytics, er bestaat een grote kans dat u deze software al gebruikt. Bijvoorbeeld om te meten hoeveel bezoekers uw website elke dag heeft.
Naast het meten van het aantal bezoekers en paginaweergaven, geeft Google Analytics nog veel meer informatie. Wij weten hoe…

Zoekmachine marketing

Online marketingZoekmachine optimalisatie is maar een onderdeel van uw zoekmachine marketing activiteiten. Er zijn nog andere middelen om met behulp van het internet succesvol te zijn. Social media campagnes en e-mailmarketing zijn kanalen die vrij eenvoudig te gebruiken zijn. Maar ook hier geldt, niet alle acties werken voor elk product en voor elke doelgroep.