Meer bezoekers

Te weinig bezoekers? Begin met je website vindbaar maken!

Elke ondernemer hoopt dat zijn nieuwe webshop snel door een grote hoeveelheid potentiële klanten wordt gevonden. Maar die bezoekers zullen (meestal) niet vanzelf komen. Dus is het belangrijk om aan de slag te gaan met het optimaliseren van je website.

Wij helpen je graag om het gewenste resultaat te bereiken. 

Jouw vraag
Jouw vraag

Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

Je website staat live, maar scoort niet hoog in Google. Waarschijnlijk heb je al ergens gelezen, bijvoorbeeld op een website over SEO, dat je jouw website beter vindbaar moet maken. Maar waar ben begin je dan?

De uitdaging

Waarom je website niet goed vindbaar is

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een website niet veel bezoekers trekt. Enkele redenen zijn:

  1. Je website heeft een te lage domein autoriteit.
    Dit betekent eigenlijk dat de zoekmachine je website niet waardevol en relevant genoeg vindt. Websites met een lage domein autoriteit bestaan vaak nog niet zo lang, hebben weinig links van andere websites of zorgen voor een slechte beleving waardoor bezoekers snel de website weer verlaten.
  2. Je website biedt te weinig informatie.
    Simpel gezegd geef je bezoekers niet genoeg redenen om je website te bezoeken. Voor Google is dit weer een indicatie dat je website waarschijnlijk niet het beste resultaat is voor een zoekopdracht, omdat je website niet genoeg over dat onderwerp gaat.
  3. Je website voldoet niet aan de eisen van Google.
    Zelf als je hard je best doet om je website vindbaar te maken, kan dit het tegenovergestelde effect hebben. Er bestaat namelijk ook zoiets als het over-optimaliseren van je website, wat zelfs kan leiden tot een penalty van Google. Geloof ook niet alles wat je online leest. Veel technieken die enkele jaren geleden wél voor een hogere ranking zorgden, werken nu niet meer.
  4. Er is te veel concurrentie voor de zoekwoorden waar je op gevonden wil worden.
    Uiteraard ben je niet de enige die meer bezoekers wil en dat betekent dat je moet concurreren met websites die al jaren werken aan een betere vindbaarheid in Google. Optimaliseer je jouw (nieuwe) bedrijfswebsite alleen op de populaire zoekwoorden, dan zal je merken dat je niet snel op de eerste pagina in Google zal komen.
  5. Er zijn te veel technische problemen die de vindbaarheid van je website negatief beïnvloeden.
    Zo kan je website over een slechte site structuur, te veel duplicate content of allerlei niet werkende (interne) links beschikken. Dit soort problemen moeten eerst worden opgelost, voordat de vindbaarheid van de website kan worden verbeterd.

Kortom! Geen kleine aanpassingen trucjes, maar een lange termijn strategie om je website beter vindbaar te maken, is dé oplossing voor je probleem.

De aanpak

In 5 stappen naar een beter vindbare website

Stap 1

Je huidige website optimaliseren voor Google.

De eerste stap is om de stand van zaken in kaart te brengen en de belangrijkste problemen op te lossen. Denk bijvoorbeeld aan technische problemen, maar ook het optimaliseren van de huidige content op je website.

Naast de noodzakelijke wijzigingen is het belangrijk om te bepalen hoe je website er nu voor staat in de zoekmachine. En zijn er misschien nog zaken die je website ervan weerhouden om hoog te scoren in Google?

Stap 2

Zoekwoorden onderzoek uitvoeren om kansen in Google te vinden

Zoekwoorden vormen de basis van een goede SEO strategie. Als jij niet weet waar je potentiële klanten op zoeken, hoe moeten zij je website dan vinden?

Met behulp van een zoekwoorden onderzoek worden de belangrijkste zoekwoorden voor je website in kaart gebracht. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten voor een zoekwoord, maar ook naar de concurrentie. Je wilt natuurlijk wel kans maken om hoog te scoren in de zoekmachine.

Stap 3

Goede website structuur opzetten

Op basis van de gekozen zoekwoorden zal er nog eens goed moeten worden gekeken naar de structuur van je website. Een goede website structuur helpt niet alleen je bezoekers om de gewenste informatie snel te vinden, maar draagt er ook aan bij dat Google je website goed kan indexeren.

De structuur van je website moet in het geheel goed zijn (denk bijvoorbeeld aan de menu structuur), maar ook op pagina niveau. Elke pagina moet goed leesbaar zijn voor de bezoeker én de zoekmachine.

Stap 4

Landingspagina’s en waardevolle content creëren

Wie zijn website beter vindbaar wil maken, zal direct moeten beginnen met het creëren van waardevolle content. Hiermee vergroot je niet alleen je kansen in Google, maar bind je ook meer potentiële klanten aan je website.

Goede content heeft de bezoeker centraal staan. Dit betekent dat je content nuttig, authentiek en persoonlijk moet zijn. Om hoog te scoren in de zoekmachine moet je content simpel gezegd beter zijn dan de content van je concurrenten.

Stap 5

Beleving op de website verbeteren

Krijg je na het uitvoeren van de bovenstaande stappen steeds meer bezoekers? Dan is het belangrijk dat je deze ook zo lang mogelijk op je website houdt. Bezoekers die direct weer de website verlaten, is voor Google namelijk een indicatie dat jouw website niet het beste resultaat is voor een bepaalde zoekopdracht.

De beleving op de website kan je op verschillende manieren verbeteren. Bijvoorbeeld door het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid of het toepassen van een duidelijke customer journey in je website. Belangrijk is om te kijken wat het beste werkt voor jouw doelgroep.

Al van alles geprobeerd, maar nog geen resultaat?

Neem vrijblijvend contact op en wij vinden het grootste probleem waarom je website niet wordt gevonden. Zodat je van daaruit echt stappen kan ondernemen om beter gevonden te worden.

Wij verwerken je gegevens zoals omschreven in onze privacyverklaring.

De resultaten

Wat levert onze aanpak op?

Beter vindbaar in zoekmachines

De grootste vraag is nu: waar doe je het eigenlijk voor? Het doel van het stappenplan is om te zorgen voor:

  • Een betere vindbaarheid in Google.
    Met een goede website voor bezoekers én zoekmachines bereik je een betere positie in Google.
  • Meer bezoekers, dus meer kansen op conversies.
    Hoe meer bezoekers je hebt, des te groter de kans dat je website voor de gewenste resultaten zorgt.
  • Bezoekers die vertrouwen hebben in je bedrijf.
    Met veel waardevolle content zorg je ervoor dat bezoeker regelmatig terugkomen en je website gaan delen.
Waarom deze oplossing

De voordelen van een lange termijn strategie

Succes op de lange termijn

Er zijn verschillende manieren om meer bezoekers te krijgen. In plaats van je website beter vindbaar maken, kan je bijvoorbeeld ook adverteren in de zoekmachine.

Het voordeel van onze aanpak is, dat je kan profiteren van langdurige resultaten. Je hebt geen doorlopende kosten die je moet betalen om meer bezoekers te krijgen. Het bovenstaande stappenplan is dan ook een interessante en voordelige manier om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Het nadeel is wel dat je wat geduld moet hebben voordat het echt resultaat oplevert.

finalwebsites je website vindbaar laten maken? Neem contact op!

Wat nu?

Verrijk je kennis over dit onderwerp

Wil je weten hoe je meer bezoekers op je website krijgt? Deze blogs schreven wij eerder al over dit onderwerp: 

Waarom je website nog niet hoger in Google staat

Wil je weten waarom je website niet hoger in Google staat? In deze blogpost bespreken wij 10 mogelijke redenen en wat je kan doen om de vindbaarheid te verbeteren.

Lees meer >

Hoe maak je een impactvolle contentstrategie? (incl. voorbeeld)

Meer bezoekers, conversies en trouwe klanten bereik je niet zomaar. In deze blogpost laten wij zien hoe je met een contentstrategie meer online succes kan hebben.

Lees meer >