finalwebsites

Goede zakelijke diensten pagina’s voor uw bedrijfswebsite

Bij finalwebsites zijn wij op dit moment bezig om onze eigen WordPress diensten pagina’s te vernieuwen en dit blijkt wel degelijk lastiger te zijn dan het maken van productpagina’s. Producten zijn concreet en over de verschillende eigenschappen valt vaak genoeg te vertellen. Diensten zijn ingewikkelder en een pagina kan al snel te veel of juist te weinig informatie bevatten. Om u op weg te helpen, delen wij onze meest praktische tips voor het creëren van goede zakelijke diensten pagina’s.

Diensten pagina’s vs. diensten overzichtspagina’s

Voordat u begint met webteksten schrijven en het optimaliseren van uw zakelijke diensten pagina’s, is het belangrijk om na te denken over de structuur van uw website. Een opsomming van uw diensten alleen is niet genoeg, u wilt natuurlijk wel een volledig overzicht geven van uw dienstenpakket. Een goed gestructureerde website zou de volgende pagina’s kunnen bevatten:

Door deze opbouw leidt u de lezer op een logische manier door uw website. De precieze opbouw hangt natuurlijk af van het aantal zakelijke diensten dat u aanbiedt. Zo kan het zijn dat u in het begin de specifieke diensten pagina’s nog even achterwege laat, maar later uw website gaat uitbreiden.

Zoekwoorden onderzoek om uw dienstencategorieën te bepalen

Wanneer u net begonnen bent of overweegt om uw website opnieuw te structureren, kan het lastig zijn om de juiste categorieën te bepalen. Met name als uw dienstenpakket groter is en sommige diensten in meerdere categorieën zouden kunnen vallen. Een handige manier om een overzicht te krijgen van de nodige pagina’s, is door middel van een zoekwoorden onderzoek. Hiermee leert u beter begrijpen hoe mensen zoeken en op welke manier u de klant het beste kunt bereiken. Op basis van dit zoekwoorden onderzoek kunt u vervolgens de verschillende pagina’s schrijven en optimaliseren.

Veelgemaakte fouten

Nu u weet hoe de structuur van uw zakelijke diensten pagina’s eruit zal komen te zien, kunt u aan de slag met de creatie van uw content of webteksten. Probeer de volgende veelgemaakte fouten te voorkomen.

Tips voor converterende zakelijke diensten pagina’s

Het doel van uw diensten pagina’s is natuurlijk om de bezoeker te overtuigen contact op te nemen en nog beter: een klant te worden. Net als andere soorten landingspagina’s kunt u de pagina bouwen volgens de AIDA model, maar de onderstaande tips kunnen u helpen bij het bedenken van de inhoud.

Wel of geen prijzen vermelden?

Het laatste wat u nog moet overwegen is of u wel of geen prijzen op uw diensten pagina’s wilt vermelden. Wanneer u geen prijzen vermeldt, kan het zijn dat bezoekers, die geen contact op willen nemen, uw website verlaten. Voor sommige zakelijke diensten kan het echter lastig zijn om een prijs vooraf te bepalen en hangt de prijs meer af van de wensen van de klant. Daarnaast wilt u waarschijnlijk ook niet dat de klant contact opneemt alleen doordat u een lagere prijs dan uw concurrenten vraagt. Om te bepalen of u wel of geen prijs vermeldt, zou u de volgende vraag kunnen beantwoorden: “moet de klant mij wel of niet met andere organisaties kunnen vergelijken”? Levert u een premium service dan zou het beter kunnen zijn om geen prijs te vermelden. Heeft u een dienst, die u meer als product aanbiedt (bijvoorbeeld hosting), dan zou u deze prijs wel op de website kunnen vermelden.

Als laatste raden wij u aan om verschillende diensten pagina’s te bekijken om zo inspiratie op te doen bij andere organisaties. Heeft u nog vragen of vindt u het lastig om uw eigen zakelijke diensten pagina’s te vullen? Neem dan contact op!