finalwebsites

Klantenbinding door het versturen van een welkomstmail

Het creëren van een imago voor uw bedrijf is een belangrijk onderdeel in de bedrijfsstrategie. Klanten die een positief beeld hebben, kunt u makkelijker aan uw bedrijf binden, waardoor extra verkopen in de toekomst mogelijk zijn. Wanneer u persoonlijk contact heeft met uw doelgroep dan is een folder dé manier om een goede indruk achter te laten. Bestaat u presentatie vooral uit een bedrijfswebsite, dan raden wij u aan om de (potentiële) klanten op een andere manier te benaderen. Het versturen van een welkomstmail is een uitstekende manier om dit te doen!

Waarom sturen bedrijven een welkomstmail?

In tegenstelling tot persoonlijk contact, zullen klanten uw website minder snel onthouden dan een eerste gesprek met uw verkoopafdeling. Een website is een moment opname en bezoekers zullen alleen bij een hele goede indruk terugkomen. Natuurlijk kunt u uw klanten ook een handje helpen. Door het versturen van een welkomstmail biedt u de bezoeker een gelegenheid om terug te keren op basis van meer informatie. Niet alleen krijgt de bezoeker een herinnering om een 2e bezoek te brengen, maar daarnaast wordt ook de online klantenbinding versterkt. Wél is het belangrijk dat er interactie plaats vindt tussen de bezoeker en uw website. Zonder interactie is het namelijk niet mogelijk om een welkomstmail te versturen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen! U kunt de bezoeker zich laten inschrijven voor een account, een nieuwsbrief of een kortingscoupon.

Hiernaast twee e-mailberichten waar een welkomstmail op een goede en op minder goede manier verstuurd is.

De opbouw van een goede welkomst mail

Wanneer u er voor kiest om een welkomstmail te versturen, is het belangrijk dat u zich aan een aantal punten houdt.

De belangrijkste Do’s & Don’ts

Naast de opbouw zijn er een aantal manieren om uw welkomstmail nog beter te maken. Hieronder vindt u een aantal belangrijke do’s & don’ts.

De Do’s

De Don’ts

Kort gezegd helpt een goede welkomstmail u bij een betere klantenbinding en dus meer verkopen. Voor advies en hulp bij de uitvoering zijn wij u graag van dienst.