E-mailmarketing softwareHet e-mailbericht is deze dagen voor bedrijven een belangrijk communicatie middel. Vooral de webshop kan in principe zonder e-mail niet functioneren. Orderbevestigingen, facturen en andere bestelinformatie worden in de meeste gevallen via e-mail verstuurd.

E-mailmarketing is voor bedrijven een voordelige manier om hun doelgroep te bereiken. Terwijl wij dagelijks het grote aantal commerciële berichten als SPAM zien, is het versturen van relevante “reclame” een bijzonder efficiënte manier om te verkopen. Het versturen van dit soort e-mailberichten gebeurt bij voorkeur met behulp van e-mailmarketing software.

Hoe werkt e-mailmarketing software?

Onze dagelijkse e-mail lezen en verzenden wij vooral met behulp van een e-mailprogramma zoals Outlook of met een smartphone. Dit werkt prima wanneer de communicatie met een enkele persoon of een kleine groep plaatsvindt. Op het moment dat e-mailberichten geautomatiseerd verstuurd moeten worden is het met een normaal e-mailprogramma niet meer te doen. Met e-mailmarketing software is het mogelijk om snel en eenvoudig grote e-mailings te versturen. Een professionele e-mailmarketing service biedt o.a. de volgende voordelen:

  • Meer e-mailberichten bereiken hun ontvanger
  • Statistieken over hoeveel berichten zijn gelezen
  • Functies voor het aan- en afmelden van de mailinglijst
  • Autoresponders (de automatische verzending van e-mailberichten na X aantal dagen)
  • Een WYSIWYG editor voor het eenvoudige opmaken van e-mailcampagnes

Schema e-mailmarketing software

Bij de keuze van de bij uw bedrijf passende e-mailmarketing software helpen wij graag. Is het juiste pakket gekozen, kunnen wij het systeem voor u inrichten en functioneren wij wanneer nodig als helpdesk.

E-mailmarketing en e-commerce

Het versturen van e-mailings is maar een onderdeel van het e-mailmarketing. Vooral voor webwinkels zijn er veel kansen. Denk hierbij aan berichten zoals:

  • E-mailmarketing en eCommerceDe herinnering wanneer een klant zijn winkelwagen niet afgerekend heeft
  • Aftersales acties, bijvoorbeeld de vraag om een beoordeling
  • Berichten of na een X aantal dagen extra producten nodig zijn (up-selling)
  • Regelmatige nieuwsbrieven voor bestaande en toekomstige klanten

Elke e-mail kan tot een bezoek aan uw webwinkel leiden en is de kans tot een aankoop mogelijk. Bij de integratie van e-mailmarketing in uw webapplicatie kunnen wij zeker iets voor u betekenen, neem contact met ons op voor advies en een vrijblijvende offerte.